.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شیوع بیماری زخم اثنی عشر در میان جوانان!

به گزارش شمال نیوز دکتر امیر میرباقری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: عامل اصلی بیماری زخم اثنی عشر وجود میکروب هلیکوباکتر است و هنگامی که این میکروب کشف شد، درصد مبتلایان به این بیماری کاهش چشم گیری پیدا کرد.

وی با اشاره به باقی ماندن این باکتری در بدن اظهار داشت: اگر این باکتری دربدن باقی بماند، فرد به سرطان مبتلا می شود و البته این بیماری یک بیماری خوش خیم و قابل درمان است، اما باید زود درمان شود.

این بیماری در مردان شایع تر است

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص شایع بودن زخم اثنی عشر در میان زنان گفت: شیوع این بیماری در زنان تفاوتی با مردان ندارد و جنسیت نقشی در این باکتری و در این بیماری ندارد.

وی درخصوص راههای درمان این بیماری اظهار کرد: برای درمان دارویی این بیماری از داروهای ضد التهابی، آسپرین، بروفن و ایندوماتسین استفاده می کنیم.

دکتر میرباقری با اشاره به درمان ترکیبی بیان داشت: در برخی از درمان های دارویی از ترکیب دو کپسول استفاده می کنند و دو کپسول آنتی بیوتیک و آمپروزول را با هم تجویز می کنیم.

در جوانان این بیماری شایع تر شده است

این متخصص گوارش در خصوص شیوع این بیماری در جوانان گفت: زخم اثنی عشر در سنین 25 سالگی و در دهه دوم و سوم شیوع بیشتری پیدا کرده است.

دکتر میرباقری با اشاره به تاثیر مواد غذایی در این بیماری اظهار داشت: در ایجاد و وخیم شدن این بیماری هیچ ماده غذایی تاثیری ندارد و مواد غذایی نمی توانند این بیماری را ایجاد یا تشدید کنند.

وی پیرامون نقش استرس در این بیماری بیان داشت: استرس در بروز علائم بیماری زخم اثنی عشر نقش موثری دارد اما در ایجاد این بیماری نقشی ندارد.

زخم اثنی عشر ارثی نیست

این متخصص اثنی عشر درخصوص دلایل ایجاد کننده این بیماری گفت: این بیماری در اثر بهداشت نادرست و تعداد فرزندان زیاد، در دوران کودکی ایجاد می شود و در مدارس، بهزیستی ها و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست به کودکان دیگر انتقال می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: بیماری اثنی عشر، بیماری ارثی و ژنتیکی نیست و عوامل محیطی نقش موثرتری دارند.

با مصرف سیگار این بیماری دیرتر بهبود می یابد

این متخصص گوارش با اشاره به رژیم غذایی این افراد گفت: این بیماران رژیم غذایی خاصی ندارند و تنها باید سیگار مصرف نکنند و اگر سیگار مصرف کنند بیماری اثنی عشر عود می کند و شدت می گیرد.

دکتر میر باقری در پایان بیان کرد: اگر بیماران سیگار نکشند و داروها را درست مصرف کنند این بیماری خیلی زود برطرف می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.